پروفیل لنگه دری چیست
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

پروفیل لنگه دری چیست

پروفیل لنگه دری، که با نام‌های پروفیل 508 و پروفیل دو لبه نیز شناخته می‌شود، یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان، به خصوص برای ساخت درب و پنجره است. این نوع پروفیل به دلیل شکل خاص و استحکام بالا، نقش اساسی در ساختار درب و پنجره‌ها ایفا می‌کند و به آن‌ها ثبات و پایداری می‌بخشد.

مشخصات ظاهری:

پروفیل لنگه دری دارای مقطع U شکل یا T معکوس با دو بال جانبی Z شکل و یک بخش افقی در بالا است. این ساختار به پروفیل استحکام و ثبات بالایی می‌بخشد و امکان ایجاد بازشوهای بزرگتر را فراهم می‌کند.

جنس:

پروفیل لنگه دری از جنس‌های مختلفی از جمله فولاد، آلومینیوم و UPVC تولید می‌شود. رایج‌ترین نوع آن، پروفیل فولادی است که از ورق‌های فولادی با ضخامت 2 تا 4 میلی‌متر به روش نورد گرم یا سرد تولید می‌شود. پروفیل‌های آلومینیومی و UPVC نیز به روش اکستروژن تولید می‌شوند.

کاربردها:

ساخت چهارچوب درب و پنجره: از این نوع پروفیل می‌توان برای ساخت چهارچوب انواع درب و پنجره، اعم از آهنی، UPVC و آلومینیومی استفاده کرد. این پروفیل به دلیل استحکام بالا، به خوبی وزن لنگه درب و پنجره را تحمل می‌کند و از لرزش و تاب خوردن آن جلوگیری می‌کند.
ساخت نرده: از این پروفیل می‌توان برای ساخت انواع نرده از جمله نرده‌های راه پله، بالکن و محوطه استفاده کرد. پروفیل لنگه دری به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، برای ساخت نرده‌های ایمن و بادوام گزینه مناسبی است.
ساخت گوشه پله: این پروفیل برای ساخت گوشه پله‌ها نیز کاربرد دارد و به این ترتیب از لبه‌های تیز و برنده پله‌ها جلوگیری می‌شود و ایمنی تردد افراد را افزایش می‌دهد.
ساخت اسکلت فلزی: از پروفیل لنگه دری می‌توان برای ساخت اسکلت فلزی سازه‌های مختلف از جمله سوله‌ها و خرپاها استفاده کرد. این پروفیل به دلیل استحکام بالا، قادر به تحمل وزن سازه و نیروهای وارده به آن است.

مزایا:

استحکام و مقاومت بالا: به دلیل جنس و شکل مقطع، از استحکام و مقاومت بالایی در برابر فشار، کشش و خم شدن برخوردار است.
طول عمر بالا: در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.
قابلیت بازیافت: قابل بازیافت بوده و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
قیمت مناسب: در مقایسه با سایر پروفیل‌های فلزی، قیمت مناسب‌تری دارد.

 

خرید آنلاین پروفیل





:: برچسب‌ها: آهنین افلاک , فولاد تجارت افلاک , تیرآهن , میلگرد , نبشی و ناودانی , خرید آهن , فروش آهن , محسن کاکولوند , عارف کاکولوند , گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: